WEKO3
アイテム
日本語教育における学習ウェブサイト開発の課題 ‐どうすれば有用な協働作業の場を作ることができるか‐
https://doi.org/10.18880/00011943
https://doi.org/10.18880/00011943aa1d183b-0eb8-4a91-8427-a759026edead
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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tokiwanomori_5_2.pdf (271.1 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2018-08-10 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 日本語教育における学習ウェブサイト開発の課題 ‐どうすれば有用な協働作業の場を作ることができるか‐ | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学習ウェブサイト, 協働, 当事者意識 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | learning website, research collaboration, sense of commitment | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.18880/00011943 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
中川, 健司
× 中川, 健司× 角南, 北斗 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 日本語教育に関する学習ウェブサイトの開発が円滑に進まない場合、その要因のひとつに、日本語教師とウェブ制作者の間で十分な協働作業が行われていないことがあるのではないだろうか。この両者が主体的に、開発のプロセスの最初から最後まで関わるような形が、質の高い学習ウェブサイトを作るうえでは不可欠であるが、どうすればそのような協働作業の場を作ることができるのだろうか。筆者の中川と角南は、それぞれ日本語教師とウェブ制作者の立場で、これまで介護福祉士国家試験受験に向けた介護用語学習のための3 つのウェブサイトの開発に関わってきたが、本稿は、それぞれの立場からどうすれば有用な協働作業の場を作ることができるかという課題について「対談」の形で述べるものである。 | |||||
言語 | ja | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | When development of a website for Japanese language education does not progress smoothly, one of the factors may be that there has not been sufficient cooperation between the Japanese educators and the authors of the website. In building a high-quality learning website, a relationship from the beginning to the end of the development process is indispensable, but with both of these parties being independent how do we create that sort of work environment? Authors Nakagawa and Sunami, from both the standpoint of a Japanese language teacher and web designer, have been involved in the development of three web sites for studying caregiver terminology to aid those looking to take the State Examination for Certified Care Workers, and in this article, elaborate in the form of ""dialogue"" on how to create an effective, collaborative work environment from both standpoints. |
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言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : ときわの杜論叢 en : The journal of Tokiwanomori 巻 5, p. 16-29, ページ数 14, 発行日 2018-03 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 2188739X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12687698 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Challenges in the Process of Developing the Learning Website in Japanese Language Education ‐An Attempt to Build a Community for Effective Research Collaboration‐ | |||||
言語 | en | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 横浜国立大学国際戦略推進機構 | |||||
言語 | ja |